18. října 2014

Krabičkové obědy aneb jak to dělám já

Co se školních jídelen týče, nevím, jak u vás, ale ta naše za moc nestojí. Vlastně stojí za úplné nic. Jídlo se tam nevaří, pouze ohřívá a i to, co se uvařilo jinde, vypadá i chutná jako by to už někdo snědl jako blaf. Nebo polotovar, ale to vyjde nastejno. Problémem není to, že by se to jídlo nedalo pozřít, spíše to, že přestože toho máte na talíři hromadu, nenajíte se toho. Jasně, asi tak na hodinku se cítíte sytí, ale za 2 hodiny už máte hlad. A to podle mě po takové porci není normální. Zbytečné kalorie a hlavně zbytečné peníze. To si ten oběd za stejnou cenu udělám doma, najím se a dokonce si i pochutnám :) Krabičkové obědy neřeším jenom já, ale mnoho dalších lidí z oboru zdravého životního stylu. Mnohým často docházejí nápady, protože přeci jenom, kdo by chtěl pořád jíst jeden a ten samý salát? :)
A tak, jako čerpám na jiných blozích já, můžete i vy něco načerpat ode mě a svoje krabičky obměňovat.




Výhodu mají ti, u kterých ve škole nechybí mikrovlnka (což bohužel není můj případ). Vy šťastní si můžete na oběd přinést cokoli, protože nejste odkázáni na studenou kuchyni :) Pro ty ostatní pár tipů aneb ukázky toho, co si nosím já a co mi kamarádky ochotně ujídají :D


Klasika v podobě salátu, tak hned na začátek, ať můžeme pokračovat zajímavějšími věcmi! :D Celozrnné těstoviny, kuřecí kostky, ledový salát, okurka a místo dresinku lučina :)


Bulgurová variace. Mimo přílohu byste tu našli čerstvou zeleninu, vařený květák a tuňáka ♥ A aby to nebylo tak suché, rozmíchala jsem do horkého bulguru lžíci gervais sýru a hned to byla větší dobrota :)


Špatně otočená fotka a hlavně ne moc kvalitní fotka, ale snad lepší než nic. Jde o kuskus smíchaný s restovanou zeleninou a navrchu pečené kuřecí plátky. Jeden z těch obědů nic-náročného-se-mi-vařit-nechce. Maso dáte do trouby, kuskus je hotový za minutku, restovaná zelenina za dvě a máte hotovo :)


I takové dobroty, jako je žemlovka, se dají jíst za studena. Komu to tak nechutná, má samozřejmě smůlu! :D Komu to nevadí, dejte do krabičky a hurá do školy! :)


Tady zelenina s kuřecími restovanými kousky a bulgurem :) Další rychlovka. Bulgur za 10 minut a mezitím necháte dělat maso a zaměstnáte sourozence aby hlídal a krájíte zeleninu. Pak vše smícháte, počkáte do vychladnutí, dáte do krabičky a můžete s klidem v duši odejít do světa snů :)


Využívám hojně tuňáka ve vlastní šťávě. Miluju kombinaci tohoto oběda - rýže, rajčata, červenou i zelenou papriku a plechovku tuňáka. Dříve jsem praktikovala pouze s bílou rýží, ale s hnědou mi to chutná snad ještě více! :) Je opravdu skvělá :)


A i takový luxus, jako jsou palačinky si do školy nosím! Tyhle byly pohankové dělané na slano. Naplnila jsem je šunkou a sýrem. Pochutnala jsem si teda o 110% více než spolužačky na karbanátku, který maso snad ani neviděla a ze kterého olej odkapával ze všech stran. Navíc jsou úplně jednoduché - jen 100ml mléka, vajíčko a 2 lžíce pohankové mouky (klidně i jiné) a opékáte na pánvi lehce potřené olejem :)


A tady jsou poprvé jáhly. I ty občas ráda jako jakousi obměnu využívám. A jako vždy kombinace s kuřecím a zeleninou. Restovaná cuketa a mrkev :)


Nebo si stejně jako já můžete ráno naplnit tortilly vaší oblíbenou náplní, zabalit do krabičky a můžete spolužačkám v kantýně dělat chutě. Já je naplnila tuňákovo-zeleninovou směsí, jejíž recept jsem psala sem :)
Samozřejmě, že fantazii se meze nekladou a můžete si je naplnit čím je libo! :)


A nakonec vám ukážu snad ten nejposlednější krabičkový oběd, co jsem měla. Poprvé v životě jsem ochutnala cizrnu a je dokonalá! ♥ K ní klasika v podobě zeleniny a pár kousků kuřecího opečeného masíčka.

Děláte si vlastní krabičky nebo se u vás v jídelně normálně najíte? :)

6 komentářů:

  1. Já to řeším formou toho, že si něco donáším sebou(i klidně větší svačinu) nemusí to být přímo oběd a nebo prostě nemám nic.

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Já někdy chodím na oběd a někdy krabičkuju. Snažím se chodit co nejvíc..Jinak za mě je úplně TOP těstoviny s bazalkovým pestem, bazalkou, mozarellou a rajčatem :333 miluju, miluju!!:D

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě vyzkoušej i ječné kroupy! Jsou výborné, syté a stojí oproti bulguru minimum (asi 7Kč/500g) :-) A taky klasickou pohanku :-) Také často smíchávám s tuňákem ve vlastní šťávě a pokud chci ušetřit, tak stačí i sardinky ve vlastní šťávě :-D

    OdpovědětVymazat
  4. MOC děkuji za inspiraci!!

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych bez krabiček nedala ani ránu :D Hrozně mě baví vařit a chystat si jídlo do školy, a pak sledovat jak se všichni ládují těmi ,zdravými' jídly ze školy zatímco já si papkám salátek :D Akorát co mi teda nechutná je kuskus, zkoušela jsem několikrát a vážně mi nejede. Za to si moc pochutnám na těstovinách různého druhu :)

    http://fitness-windows.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Všechno vypadá moc hezky :) Taky bych bez krabiček nedala ani ránu!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)