18. října 2014

Svačina ve škole

Je začátek října a to znamená, že první měsíc školy je za námi hurá! Horší zpráva je ta, že dalších 9 měsíců teprve čeká. Mnoha lidem vrtá hlavou, co si brát ke svačině, protože neustále točí obložený chléb, rohlík nebo housku. Já se třeba snažím omezit pečivo na 1 kus denně a ten si většinou nechávám po cvičení k večeři :) Ale existuje tolik dalších variant, co si s sebou do školy brát! :)



Zpravidla mám ke svačině ovoce a něco k tomu... Ať už kelímek jogurtu, oříšky nebo nějaký kousek buchty, kterou jsem zrovna upekla :) A občas mám taky pečivo :) Celozrnné a většinou doma upečené :) Někomu možná přijdou moje svačiny malé, ale mně jsou porce vystačující. Někdo potřebuje během vyučování dvě kaiserky, mně by s klidem stačila půlka a k tomu jablko.


Modré hrozny a kousek jablečného koláče. K tomu trochu závistivé pohledy spolužaček, které svačily svůj rohlík s vysočinou ble.


Moje oblíbené overnight oats! ♥ Zasytí na dlouhou dobu a tak si je dělám jednou za čas, většinou ve dny, kdy snídám něco jiného než kašičku a ve dny, kdy vím, že budu mít pozdější oběd :) S touto porcí vystačím sytá až na 4 hodiny, navíc má krásný poměr B:S:T, tudíž žádné výčitky! :)


Téměř každý den mám jablko. Zvlášť teď na podzim, kdy nám ze stromu padají rychleji, než je stíháme zpracovávat (rozumějte jíst a péct). A k tomu se nic nehodilo více než pořádná dávka tuků! :D Z každého trošičku: vlašské ořechy, mandle, kešu ořechy, kokosové plátky, dýňová semínka, slunečnicová semínka, sušené brusinky a rozinky ♥ Mohla bych to pořád ořechofil.


A zase to domácí pečení :) Tady dva kousky skvělé švestkové buchty. Chutná božsky ♥


Mamčina celozrnná bábovka s jablky! Dobře, ve škole jsem jeden kousek vyměnila za kousek hruškového koláče, který byl taktéž skvělý! Vzala jsem si na něj recept a až bude čas tak se na něj také dostane :)


Říkala jsem, že i na to pečivo se dostane! :D Speciálně celozrnná domácí houska potřená gervais a pěkně se šunkou a sýrem. A k tomu nějaký kousek zeleniny, aby se teda neřeklo :D
Zase jedna z těch svačin před dlouhým dopolednem a obědem v nedohlednu :)


Všichni známe mrkvový salátek ke kuřeti s rýží nebo bramborami, ne? :) Tohle je jeho obměna. Žádný cukr. Nastrouhaná mrkvička, jablíčko, zakápnuté lžičkou javorového sirupu, k tomu pár vlašských ořechů, rozinek a skvěle chutnající svačina je na světě. Stala se z ní stálice, jakmile mám mrkev, je to jasná volba.


Jedno ráno jsem absolutně nestíhala. Dobře, na snídani bylo sice času dost (na tu je vždy!), ale na přípravu svačiny už jsem tolik času neměla. Popadla jsem, co jsem viděla.


Pořád tvrdím, že je jablková sezona. A tak jsem poprvé pekla jiný štrůdl než ten z listového těsta. A rovnou celozrnný! Chutnal dokonale, aby taky ne, když jsou uvnitř takové dobroty jako oříšky, rozinky a jablíčka. A k tomu zase ovoce.


Miluji loupáky. K snídani s máslem a k tomu sklenice kefíru. Ale tentokrát to není jen tak nějaký loupáček, ale domácí celozrnný s láskou pečený. A tu lásku na něm hned poznáte! Na svačinu putoval s arašídovým máslem, půlkou banánu a k tomu půlka jablka. No nebudu vám lhát, v tom deštivém počasí mi hned zvedl náladu :)


Ty hrozny mám nějak často, ale to vůbec nevadí. Mamka se spletla a místo čistého řeckého jogurtu vzala ochucený. Co s tím, vzala jsem ho. Ale už nikdy více, ochucené jogurty (vyjma jogobelly, ty já můžu!:D) jsou na mě moc sladké.


A taky si často nosím čistě ovoce s tahini pastou (ze sezamových semínek) a medem. Moc velká dobrota, která ještě ke všemu skvěle voní! :) Ovoce můžete zvolit jakékoliv, já použila půl banánu, dvě švestky a pár kuliček hroznového vína :)

Co nejraději svačíte vy? :)

2 komentáře:

  1. Já mám na svačiny nejraději nějaký jogurt s ovocem, popřípadě třeba vločky předem namočené v jogurtu, někdy si udělám i puding.
    Máš pěknou krabičku :D Já už několik měsíců koukám po obchodech jestli najdu takovou tu dělenou, že v jedný jsou 2-3 kolonky, ale kde nic, tu nic :D :/

    http://fitness-windows.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají krásně, ale mě by asi nestačily.. a nebo stačily, ale doma bych vyluxovala lednici :D i když to dělám i ted.. Miluju přejídání:))))
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)