18. října 2014

Tvarohový koláč se švestkami

Ve II. díle Food inspiration jsem vám slíbila recept na švestkový koláč, tak jsem se odhodlala a konečně jej sepsala! :)
Je to jedna z mála buchet, u které jsem se opravdu držela receptu. Normálně to nedělám, vlastně ani nevím proč.
Když jsem ji někde na facebooku viděla, musela jsem ji udělat, protože se mi hrozně líbil její zjev. Ano, vybírám hlavně podle vzhledu, když to dobře vypadá tak to přece nemůže chutnat špatně, no ne?! :D A tentokrát jsem se rozhodně nespletla! Pekla jsem poprvé, ale rozhodně ne naposled! :) Zahnala jsem zdravě své chutě na sladkou svačinu a zlikvidovala švestky, které už vypadaly na jejich poslední hodinku. Vlastně jsem zabila dvě mouchy jednou ranou no není to skvělé?! :D


A co na tuto trochu přičmoudlou nádheru budete potřebovat? :)

130g mletých ovesných vloček
150g bílého jogurtu
1 lžička jedlé sody
1 vejce
2 bílky
1 lžíce mletých ořechů (vlašské nebo lískové)
1 lžíce cukru (třtinový nebo bílý)

500g tvarohu (měkký)
1 žloutek
1 vanilkový pudink (prášek)
1 lžička medu
1 lžička cukru (třtinový nebo bílý)
švestky (oloupané, rozpůlené)

Postup je jednoduchý, pokud se s tím nechcete mazlit jako já :D

Mleté vločky rozmícháte s 1 vejcem, jogurtem, sodou, lžící cukru a mletými ořechy. Vyšleháte bílky v tuhý sníh, a ten následně opatrně vmícháte do těsta.
Tvaroh vyšleháte s pudinkovým práškem a žloutkem. Přidáte lžičku cukru a medu a zašleháte znovu. 
Těsto vlejte do vymazané a vysypané formy a dejte na 3 minuty do trouby, kterou už máte rozpálenou na 180°C.
Po třech minutách formu vytáhněte a lžící na těsto nanášejte tvarohovou náplň. CO nejvíce k okraji a co nejvíce do středu. Vrch tvarohu poklaďte švestkami a buchtu vraťte do trouby, kde ji necháte asi 30 minut :)
Hotový koláč poznáte podle zapečeného tvarohu, je ztuhlejší :)


Tvaroh se po rozkrojení dostal opravdu všude, jak je vidět :)
Koláč je zdravý, vláčný a chutný (což potvrdily nejen mé spolužačky :))
Jedinou výtku měla mamka, které tvarohová náplň nepřišla dost sladká :D Ale o tom to je, co mně přijde dost, jinému zase málo :) Proto, pokud se do buchty pustíte, doslaďte vše podle vlastních chutí :)


Přeji vám dobrou chuť a zážitek ze zdravé pochoutky :)
Jak jste na tom s pečením vy? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milý komentář :)