30. prosince 2014

Štědrý den u nás

Nemůžu říct, kdy přesně jsem se začala na Vánoce těšit, ale tipovala bych to na konec října. Postupně jsem kupovala dárky, psala seznam na cukroví a slíbila si, na které pohádky se určitě kouknu. A tak šel den za dnem, jedna adventní neděle za druhou, až jsme se dostali k té poslední, čtvrté. A od ní nás od Štědrého dne dělily pouhé tři dny, kdy jsem se už nemohla vůbec dočkat. A pak to tady bylo.



A ta atmosféra byla úplně jiná, než jsem čekala. Venku letní den, ale v kalendáři 24. prosince. Mám pocit, že je to rok od roku horší a že pomalu zapomínám na to, jak vypadá sníh. A tak bylo docela těžké se vžít do vánoční nálady, ale nakonec se to díky cukroví a pohádkám přece jen povedlo. Máme tradici, že se celý den uždibuje cukroví a jí ovoce a pořádné jídlo je až večeře. A to žádná rybí polévka a kapr, ale hrášková se sýrem a smažené filety. Ale to už víte z vánoční inspirace



Uklízela jsem celé dva dny předem, tudíž na Štědrý den mi nezbylo než polehávat u televize a sledovat své oblíbené pohádky, které k Vánocům zkrátka neodmyslitelně patří a mezitím jsem pekla vánočku. Odpoledne jsem rozeslala pár zpráv s přáním hezkých svátků, odebrala se do kostela na vigilii a po ní už následovala večeře. Dali jsme si polévku a pak šly s mamkou připravit ryby. Všechno jsme to hezky nachystaly, s rodinou jsme povečeřeli a šli připravit každý své dárky pod stromeček.



Udělali jsme milion fotek se stromečkem a konečně šli na dárky. U nás je tradice, že mladší sestra hledá pod stromečkem a postupně rozdává. Rozbalujeme po jednom, abychom se všichni mohli na vše mrknout a aby nikoho nemrzelo, že někdo něco neviděl :)



Dárků bylo letos požehnaně, především pro mě, ale to přisuzuji mému odjezdu pryč. Vlastně jsem dostala hlavně věci do Dánska, oblečení, kosmetiku a tak :) Všichni jsme byli s dárky spokojení.



Na 1. Boží hod vánoční jsme konečně posnídali onu vánočku, která byla opravdu výborná. Po snídani si udělali dvouhodinovou procházku na zatopený lom, kde byl krásný výhled. A opět celý den lenošili. Sledovali televizi, hráli hry a ujídali cukroví. Tedy, ostatní ujídali. Já jsem spokojená se svými třemi kousky denně :D A ve stejném duchu probíhal i pátek, den sv. Štěpána. Taková vánoční pohoda :)


Jak jste si užili Vánoce vy, co jste dostali a kolik jste snědli cukroví? :) Napište mi :)

5 komentářů:

  1. Krásně trávíte Vánoce a i Boží hody :)
    Pro dárky u nás lezu já, protože jsem nejmladší :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ráda čtu o tom, jaké tradice dodržují zase jiné rodiny. :) Vánočku snídáme už na Štědrý den a pod stromeček lezeme všichni. :D No a co budeš v tom Dánsku dělat, smím-li se zeptat? :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hezky jste si vánoce užily. A máte moc hezké cukroví :) Já si o svátky konečně trochu odpočinula od učení, ale teď už bohužel jedu zas, zkouškové se blíží :-(

    OdpovědětVymazat
  4. 3 kousky denně...? Oou...radši mlčím. Jsem 10x větší žrout než ty :D Směkám před tebou, že to vydržíš. Když se jedná o cukroví, jsem nezastavitelná a i když už nemůžu, pořád to do sebe házím. Už aby se to všechno snědlo :D
    Máte krásné zvyky, to my jíme celý den normálně :D Ale já vždycky zásadně bez masa! Vy nemáte rádi kapříka?
    Cukroví máte teda úžasné! Tomu bych teda neodolala za žádnou cenu :)

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Chtěla bych u vás slavit Vánoce, hezké to tam máte a hezká atmosféra je u vás. ;) Moc pěkné

    www.una-vez-mas-la-anorexia.blog.cz
    www.fitzdravyzivot.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)