19. července 2016

FIT Koření

Znáte FitKoření, firmičku, která vyrábí kořenící přípravky na bázi zdravého životního stylu? Pokud ne, doufám, že vám poskytnu nějaké nové informace, článek ve formě recenze vás zaujme a zapřemýšlíte, jestli něco z FitKoření vyzkoušíte. Já jsem z těchto výrobků nadšená, hlavně proto, že směsi neobsahují zbytečné ingredience :)




Čím je teda FitKoření tak ojedinělé? Jsou to směsi koření, které neobsahují zbytečnosti. Jsou bez soli a glutamátů, bez cukru, bez éček. Koření se míchá čerstvé každý den, což vidím jako veliké plus. Díky nepřítomnosti cukru jsou tato ochucovadla vhodná pro diabetiky. Neobsahují lepek, tudíž také pro celiaky. Také neobsahují žádné živočišné přídavky, což je zelená pro vegany. Zkrátka a dobře, směsi jsou z čistě přírodních ingrediencí, bez náhražek, takže ideální pro všechny, co hledají čisté kořenící směsi :)



Mně přišlo na vyzkoušení 6 druhů koření, a všechny jsem moc uvítala, byla jsem zvědavá, jak změní chuť pokrmu, který jsem připravovala. Hodně se mi líbí papírové pytlíčky, ve kterých mi produkty došly - jednoduché, nápadité. Dalo by se říci, že v obchodě by mě zaujal už jen ten obal. Pro vás tady mám takový souhrn složení, doporučení a mého názoru, hlavně tedy na chuť :) 



ZÁZVOROVÝ TYMIÁN
Složení: černý pepř, zázvor, tymián, sladká paprika
Vhodné na: kuřecí, krůtí, hovězí
Zdravotní účinky: podpora trávení, na imunitu, relaxační, detoxikační, antioxidační, protizánětlivé, na dobrou náladu

Můj tip
 Tuto směs jsem poprvé použila na pečené brambory, místo koření na americké brambory. Najednou to dostalo jiný rozměr, díky zázvoru byly brambory lehce pikantnější, ale jen tak decentně, což mi naprosto vyhovovalo.



ITALSKÁ SMĚS
Složení: sušená rajčata, česnek, bazalka, černý pepř
Vhodné na: těstoviny, saláty, kuřecí a krůtí maso:
Zdravotní účinky: jemná fit směs, proti parazitům, detoxikační

Můj tip
Ze začátku jsem z tohoto výrobku měla trošku strach, jelikož po otevření pytlíčku jsem cítila pouze vůni pepře, a to dosti silnou. Naštěstí je koření velmi dobře zkombinováno, chuť pepře nevyniká, je pouze decentní a s ostatními surovinami jídlo dobře ochutí. S tímto kořením jsem si opekla maso do těstovinového salátu, do kterého jsem nakonec přidala ještě dávku tohoto koření navíc. 


BYLINKOVÁ SMĚS
Složení: bílý pepř, oregano, tymián, bazalka, medvědí česnek, kmín, libeček
Vhodné na: steaky, minutky z hovězího a kuřecího masa, na pečení ryb, do dušené zeleniny, mletých mas
Zdravotní účinky: dezinfekční, proti parazitům, protizánětlivé, podporuje trávení, proti infekci a revmatismu, proti osteoporóze a kornatění tepen, čistí krev

Můj tip
Když jsem naposledy pekla lososa, chtěla jsem trošku změnu v chuti, proto jsem využila bylinkovou směs. Koření zajímavě vonělo, tak jsem si říkala, proč to nezkusit - a jen doufala, že to nebude rána vedle. Nebyla - najednou rybka dostala úplně jinou chuť, už to nebylo stejné, jako vždy. Medvědí česnek s bazalkou je výborná kombinace, jemně doplněná libečkem. Spokojenost! 


ZÁZVOROVÝ KMÍN
Složení: zázvor, kmín, kurkuma, medvědí česnek
Vhodné na: orientální pokrmy, luštěniny, rýži, kuřecí, králičí a hlavně rybí maso
Zdravotní účinky: detoxikační, zahřívací, podporuje trávení

Můj tip
V doporučení se sice sýry a podobné nenachází, ale já zrovna nepřipravovala žádné maso nebo luštěniny. Říkala jsem si ale, že to chce změnu, tak jsem camembert potřela olejem a zasypala tímto zázvorovým kmínem. Sýru to dodalo skvělou orientální chuť, hezky mě to prohřálo, což jsem ve chladném počasí opravdu uvítala.



MAKOVÁ SMĚS
Složení: mák, kardamom, skořice
Vhodné na: pečení, do jogurtů a tvarohů, směsí s rýží a vločkami, smoothie
Zdravotní účinky: pro zdravé a pevné kosti, spalování tuků, podporuje trávení

Můj tip
 Směs jsem podle doporučení přimíchala do jogurtu, samotný mák mám v jogurtu docela ráda a tak ani toto koření nebyla rána vedle. Jogurt kombinace máku, kardamomu a skořice skvěle ozvláštnila, chutnalo to skvěle. 


ČOKO-KOKO CHILLI
Složení: kokos, kakao, chilli
Vhodné na: pečení, do jogurtů a tvarohů, směsí s rýží a vločkami, smoothie
Zdravotní účinky: na imunitu, antiseptické účinky, zahřívací, pročišťovací, podporuje trávení

Můj tip
Poprvé jsem použila při pečení kokosové granoly. Smíchala jsem asi 3 velké lžíce s vločkami a dalšími věcmi, smíchala s kokosovým olejem a dala péct. Chilli tam lehce (opravdu jen lehce) vyniklo a dodalo celému müsli jedinečnou, zvláštní chuť. K tomu jsem smíchala zakysanou smetanu s  tímto kořením, kombinace to byla o malilinko lepší, než s makovou směsí. Opravdu doporučuji vyzkoušet!


Abych to nějak shrnula, tak mě produkty opravdu zaujaly a doufám, že brzy vyzkouším i další varianty, které firma na svém eshopu nabízí, určitě se na ně také podívejte, věřím, že vás také něco zaujme - www.fitkoreni.cz

INSTAGRAM | FACEBOOK

4 komentáře:

  1. Už jsem o nich slyšela, ale nikdy nezkusila :) Mě nejvíce zaujala italská směs :) Ale vyzkoušela bych vše :) až na tu čokoládu.

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, prvýkrát o nich počujem. Vyzerajú zaujímavo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Italskou a bylinkovou jsem vyzkoušela. Dobré, ale zázvor využívám raději čerstvý. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já také používám bio koření . Snažím se vařit zdravě a bez správného koření by to nešlo. Požívám hodně bylinek, ale i těch méně známých a úplně jsem díky tomu přestala používat sůl. Bylinky ji dokáží perfektně nahradit :-) .

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milý komentář :)